Thursday 8 October 2015

MUSEUM SATWA,BATU,MALANG,JAWA TIMUR INDONESIA

Bismillahirrahmanirrohim...alhamdulillah percutian kali kedua ke Jawa Timur khususnya Kota Malang dipermudahkan Allah. 
20 September 2015 selepas keluar dari Batu Secret Zoo ,kami masuk ke Museum Satwa pula. Masa tu dah jam 4.00 petang waktu Indonesia. Kalau di Malaysia dah jam 5 petang sekarang ni.


Di luar muzium ini terdapat dua replika gergasi sang gajah...besar


Ini bangunan muzium,aku jalan2 sekitarnya sementara menunggu keluarga Ratna keluar. Ratna sibuk snap gambar lagi.


Ha itu dia...rasanya aku tau dia ambik gambar sape ni


Bangunan zoo ..entah bila akan ke sini lagi


Masuk je disambut dengan sangkar gergasi ni


Apa tu ye macam kangkaru je...dah lama masukkan gambar tapi takde masa menulis yalah aku sibuk kerja dan jalan2 je


Kepala paip gergasi,konon air keluar la tu


Rangka dinosour...menarik betul la


Ini patung haiwan seperti saiz sebenar yang dimasukkan di dalam tempat berkaca...real la juga 


Singa kot ni...singa betina sedang bergaduh


Apa pulak ni ada tanduk tapi besar sangat tak macam rusa pulak...aku nak mencatat hari tu memang tak larat la...tengok je sambil sembang2 


Harimau bintang ye...ngendap mangsanya


3d belalai gajah,posing ngan mak Ratna dan Aziz


Replika unta 


Rama2 yang diawet


Kumbang tanah


Spesies kumbang la ni macam2 ada


Spider pun ada 


Fosil haiwan purba


Ni fosil gajah zaman purba dulu




Monyet


Dalam kaca ni


Amel bergaya macam orang jual ikan


Beruang kutub


Mendaki gunung,Amel saja buat gaya orang mendaki


Alamak gambar aku gelap la pulak tapi nampak latar bersalji tu cantik...banyak ambik gambar di dalam muzium ni.Kagum aku berada di sini,banyak tempat menarik di Batu Malang ni..
Selepas keluar dari muzium terus solat di musholla,check in hotel di Batu Villa. Makan malam nasi ayam lalapan selepas maghrib. Sambalnya sedap dan licin habis makan sungguh berselera.
Dalam perjalanan ke villa aku singgah di Indomaret utk membeli air mineral,maggi,roti,mandian dan syampu. Ada disediakan tapi nak yg wangi best la.cerita tentang villa selepas ni pulak.

No comments:

Post a Comment