Saturday 31 January 2015

Nan cheese oh nan cheese

Jatuh cinta dgn keenakan nan cheese...detik pertama di Penang..
21 Dis 2014 Nan cheese dn ayam tandoori mula2 aku mkn di Restoran Kapitan berhadapan dgn Queensbay Mall Penang. Ayam pun besar dn enak. Hotel Apple pun dekat je dgn restoran ni. Service pun cpt ..mkn panas2 dgn 3 jenis pencicah pelbagai perisa ada pedas,tawar dn bkrim skit. Harga satu dulang tu rm9.90 je. Murah kan.
Ni keesokan harinya 22 Dis 2014 mkn nan cheese lg tapi di cawangan Restoran Kapitan yg lain iaitu bdekatan dgn Art Street.hujan renyai2 dgn bjalan kaki semata2 nak tgk lukisan di dinding bngunan..tapi ayam tandoorinya kureng sdap bbnding kat q.bay tu....pewarna ayam tu mlekat kat jari2 aku ni. Rempah ayam agak masam.apa ni rasa tak sma wpun jenama kapitan jg...
3 Januari selepas Zuhur aku ke Danau Kota KL semata2 nan cheese. Tu la kdainya rsmy...google n tnya2 kwn yg dok selayang. Susahnya nak cari tmpat ni..,hampir putus asa dn nak balik....gara2 waze tak bfungsi waktu itu tpaksalh tfn adik btanya ttg jln di KL ni tp kureng fhm jg..salah masuk byk kali la ..doa dlm hati Ya Allah ampunkan aku sbb takbur n riak sb ada waze...aku yakin sgt sblm btolak kata waze ada ...apa susah senang je nak cari...spatutnya aku bharap dgn Allah semata2.menangis dlm hati ni menginsafi keterlanjuran berkata2.
3 jenis nan cheese berbeza rasa ni...nan cheese biasa rm6.00,garlic nan cheese rm7.00, nan cheese special rm8.00..ada extra hot dog dlmnya. Cheese segenggam wooo...tebal n lembut penuh dgn cheese yg enak
Tarik....byknya cheesenya...ayam tandoori harga lain rm10.00 sekali dgn kuah. Beza dgn kat Penang harga nan sekali dgn ayam tandoori. Sblm balik aku order 4 kpg nan cheese utk bw balik...bg yg tak ikut merasa pulak. Kuah kacang dal beli rm2.00 je. Bil suma rm90.00. Mkn 3 org dn bw balik lg.
Heee...ni ms mkn kat rsmy danau kota jg...baru je ptg td 31 Januari 2015 tmpat sma tp ambil kemma..cicah nan dgn kemma. Kemma ni daging tanpa  lemak. 
Kemma...daging hancur rasa kari...ok la tp kalau mkn byk2 jd muak pulak. Kena minum air limau la...
Cheesenya meleleh...penat pun hilang. Mkn tengah hari ni je pun ok dah. Alhamdulillah
Peminat garlic nan cheese 
Alamat RSMY Best Cheese Nan
Danau Kota,Belakang Hospital Colombia KL
Tel:03-41443775/019-3258282
Insta:rsmy
Fb:rsmybestcheesenaan
💞 bulan Dis dh mkn 2kali...januari 2 kali juga....aduhai meningkat berat bdn aku mcm ni ...kalau ada kesempatan nk ke REstoran KApitan di Queensbay tu lg...

KHASIAT KEJU (Kosmo online)


No comments:

Post a Comment