Monday 16 November 2015

KUALA PILAH - KOLEJ MATRIKULASI,KOPI KOBOI,NASI ARAB DAMSYIK


4 Oktober 2015 jalan2 ke Kuala Pilah Negeri Sembilan. Tempat pertama ke Kolej Matrikulasi,tempat Azwa belajar Matrikulasi Perakaunan.


Sebelum sampai sini dah siap2 beli KFC utk Azwa


Pusing2 dalam kereta je kat kawasan kolej.Kami makan nasi kat kantin je.


Masa pergi tadi perasan ada kedai Kopi Koboi ni. Berhenti la nak try air kot sedap kan.


Perniagaan tak buka setiap hari,kami datang ni hari Ahad.


Menarik juga dekorasi kedai comel ni


#edencowboy Kopi Koboi...harga RM5.00 je,aku beli yang coklat,Faezah kopi apa ntah dengan Akma...rasa memang kawww lahhh....manissss berkrimmmm...sampai sakit kepala aku minum,tak dapat habiskan,kopinya keras tak masuk ngan kepala aku kot. Tapi sedap je.


Perut berkeroncong lagi..,ye la tadi berhenti jap kat hutan lipur,saja duduk2 ambil gambar.Mari kita menjamu selera di Nasi Arab Damsyik.


Menu nasi beriyani kambing la ...sedap ni


Air panas..,teh ada daun pudina


Beli satu pinggan je takut tak habis. Side order beli popia


Cukup bertiga makan kongsi..sama2 kenyang.Harga tak sampai RM20 pun.


Tempat makannya luas dan susun atur perabot pun menarik.




Nak duduk bersila pun boleh kat bahagian dalam. Tapi aku suka juntaikan kaki lebih selesa nak makan.



Kedai menjual barangan runcit yg bersebelahan kedai makan ni.


Suka sangat bergambar sebab dah kenyang kan


Banyak barangan sunnah,kurma dan kismis juga produk kesihatan.


Jubah dan kopiah pun ada di jual.

Aku beli bihun buatan muslim.Malam baru sampai rumah. 

No comments:

Post a Comment